Vallensbæk IF indgår samarbejde med Brøndby Masterclass

04. oktober 2019 kl. 17:48

Som en af de helt store klubber på Vestegnen har vi valgt at indgå samarbejde med Brøndby Masterclass.

Sportslig ansvarlig Michael Egvang sætter ord på børne- og ungdomsfodbolden i Vallensbæk IF:
🗣- Vi har været dygtige til at udvikle spillere på ungdomsniveau til de store klubber. Vi har tradition for at have børne- og ungdomshold på de bedste niveauer og har en fin balance med at have nogle hold med i de bedste rækker og samtidig være en bredde klub. Vi sætter et godt socialt miljø højt og forsøger at sætte spillernes trivsel og udvikling højest i alle sammenhænge.

Igennem længere tid har Vallensbæk IF været tilknyttet Brøndbys DBU TOP-center som Partnerklub, men har valgt også at blive samarbejdsklub, da klubben således får en lang række attraktive tilbud til spillere, trænere og ledere.

Michael Egvang uddyber klubbens overvejelser bag samarbejdet:
🗣-Vi får mulighed for at kunne tilbyde vores trænere noget ekstra, som er vigtigt for at kunne udvikle vores drenge og piger. Når vi udvikler vores trænere, så udvikler vi også vores spillere, så det er et plus for alle i Vallensbæk IF. Vi forventer at se en positiv udvikling hele vejen rundt ved at indgå samarbejde med Brøndby Masterclass. .

Leder af Brøndby Masterclass Samarbejdet, Thomas Heede Arndt, understreger vigtigheden af at have de lokale klubber forankret i Brøndby IF.

🗣- Det vigtigt for os, at vi har de lokale klubber engageret i Brøndby Masterclass således, at vi har mulighed for at inspirere og bidrage til udvikling af det store potentiale, der er i en klub som Vallensbæk IF med et medlemstal på den gode side af 600 aktive fodboldspillere.

🗣-Vi har allerede nu oplevet en stor interesse og aktivitet omkring klubsamarbejdet fra alle de engagerede trænere og ledere fra Vallensbæk IF. Det tegner aldeles positivt i forhold til det fremtidige samarbejde og dermed for udviklingen af børne-ungdomsfodbolden i klubben og lokalområdet.

🗣-Vi glæder os til at udvikle Vallensbæk IF i fællesskab.